Klachten en geschillen

Ben je niet tevreden? Neem contact met ons op!

We doen ons best om je op een goede manier van dienst te zijn. Ben je niet tevreden over ons? Bijvoorbeeld over hoe we je behandeld hebben of over een besluit van ons? Neem dan contact met ons op. Stuur een e-mail of brief of bel ons. Ben je het niet eens met de afhandeling van je klacht? Dan kun je in beroep gaan bij het bestuur. We spreken dan van een geëscaleerde klacht.

Kijk in het reglement klachten en geschillen voor een uitgebreide beschrijving wat je kan doen.

Wat kun je doen als je niet tevreden bent met de oplossing van je klacht?

Ben je het niet eens met de uitkomst of hebben we binnen 12 weken geen oplossing geboden voor je klacht? Dan is er sprake van een geschil. Hiervoor kun je om bemiddeling of om een uitspraak vragen bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Op haar website vind je meer informatie en haar contactgegevens.

Stappen die je doet bij een klacht of geschil

Dit zijn in het kort de stappen. De volgorde is belangrijk:

  1. Geef de klacht, bij voorkeur per e-mail, door aan onze pensioenuitvoerder (Achmea Pensioenservices). Zet daarin jouw naam, adres, polisnummer ('xyz-nummer') en wat de klacht is. Bellen of een brief sturen kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is 055-5797400 en het postadres is Pensioenfonds Achmea, Postbus 20048, 7302 HA Apeldoorn.
  2. Niet tevreden met het antwoord van de pensioenuitvoerder? Leg je klacht voor aan het bestuur van het pensioenfonds, bij voorkeur per e-mail. Een brief sturen kan ook.
  3. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Leg je klacht voor aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen voor advies.
  4. Niet tevreden met het advies van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen? Of niet verder gekomen met het advies? Ga dan naar de rechter.

Stuur ons een e-mail

Chat